Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg
menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas-- oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins (KDA) Malaysia-- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

Pengikut

Ahad, 2 Jun 2013

kaitan tidur dan berat badan

Tidak peduli berapa jam Anda berolahraga di gym, Anda tidak akan mencapai hasil yang maksimal kecuali Anda memiliki waktu tidur yang cukup setiap malam. Sejumlah penelitian telah menunjukkan bahwa tidur memainkan peran penting dalam aktivitas hormon Anda, yang mempengaruhi nafsu makan dan metabolisme. Menurut beberapa laporan, mereka yang tidur 8 jam sehari cenderung kehilangan lebih banyak lemak tubuh. Itu mengalahkan mereka yang telah berdiet setiap hari

Semasa tidur badan kita akan membaiki segala tisu-tisu yang rosak
merendahkan kadar metabolisma
semasa tidur,manusia yang mempunyai kadar tekanan darah yang normal akan mengurangkan dalam 10-20% kadar denyutan jantung
menyahtoksinkan segala toksin yang ada pada badan
menyelesaikan segala masalah
menyimpan segala infomasi yang telah dikumpulkan
menggantikan kimia-kimia.

Pembatasan jam tidur adalah salah satu metode interogasi yang dilakukan oleh CIA (agen rahasia milik pemerintah Amerika Serikat) selama bertahun-tahun. Menurut ilmuwan James Horne, dari Loughborough University Sleep Research Centre, mengatakan bahwa pengurangan jam tidur adalah salah satu siksaan yang berat. Penelitian tersebut memberikan simpulan,  dengan mengurangi tidur adalah mempermainkan keseimbangan metabolisma tubuh dan kesadaran Anda.

Beberapa penelitian telah membuktikan bahwa kurangnya kualitas tidur akan membuat seseorang cenderung mengalami obesitas dan bahkan mengidap penyakit diabetes—karena kemampuan tubuh untuk mengolah glukosa berkurang. Bahkan otak Anda tidak mampu membedakan rasa kenyang dan lapar, sehingga jam makan Anda akan berubah.


Tiada ulasan: