Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg
menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas-- oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins (KDA) Malaysia-- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

Pengikut

Isnin, 18 November 2013

pertama kali lari sejauh 42km - jambatan pulau pinang


kisah pertama kali buat full marathon 42km..di jambatan penang, bermula km pertama hingga ke 25 tak ada sebarang masalah, lari atas jambatan pun sgt happy, selepas km ke 25.. kaki dah mula sakit2, turun dr jambatan, lebih kurang 15 terakhir, jalan sgt2 mental, kasut pun dah basah, jari kaki sampai dah xde deria rasa..melecet..lari gak..just fikir utk buat yg terbaik!..kadang2 krem..tp try push juga untuk lari,bila aku rasa dah teruk, aku stop 5 saat utk streching, dan sambung lari, aku memang tak nak berjalan, utk kali pertama ni kami target dpt buat bawah 6jam, syukur sgt dpt buat 5hour 14min, bangga dgn diri sendiri...sedih terharu woo..masa gemuk xpernah terfikir nak lari 42km nonstop..minit2 terakhir sebak mengenangkan apa yg aku dpt buat skrg. setelah acara tamat, aku tgk peserta 42km semua jalan kengkang..termasukla aku..he he he.
pengalaman & sejarah hidup ku!


Tiada ulasan: