Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg
menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas-- oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins (KDA) Malaysia-- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

Pengikut

Isnin, 16 Disember 2013

orang gemuk yang sentap..

banyak sesi sentap menyentap sekarang..sampai sahabat menjadi lawan.
pendapat aku..

jika orang masih menegur kita, bertanyakan kita, sentapkan kita, bermakna dia sentiasa mengingati & ambil berat tentang kita.mungkin kata2 itu menyakiti kita, buat kita sentap & menyampah. cuba fikir dari sudut positif...mungkin dia nak kita berjaya! 

teringat zaman overweight dulu..org selau sentapkan aku..tapi aku marah2..tak boleh terima....skrg baru aku sedar & menyesal tak dgr cakap org.kalau tak..mesti dah lama kurus..

"Jangan menilai seseorang hanya dari apa yang dia lakukan, kerana kamu juga harus tahu alasan mengapa dia melakukan."

*Dikesempatan ini, aku minta maaf pada kawan2, kekadang aku sentapkan secara umum, tp ada Kawan2 yg terasa seolah olah aku perli & mengata dia sorang.

teringat pesan kawan:

teringat pesan kawan:
bukan semua kesalahan/kejahatan/kesakitan yang orang buat pada kita tak baik untuk kita, kadangkala kelemahan & keburukan org lain buat kita menjadi lebih baik. & mereka yg menjadikan siapa kita sekarang & siapa kita akan datang.

contoh:
1. orang kutuk2 kita gemuk..
2. mereka tinggalkan kita kerana kita gemuk..lalu kita kecewa...
peristiwa itu buat kita ada rasa keinginan nak kuruskan badan.
mungkin anda tidak bercita-cita utk kurus jika tiada kutukan dari mereka.

kalau bukan kerana mulut puaka @ orang yang mengecewakan kita.
mungkin kita belum ada sedaran sampai sekarang.
berterimah kasih pada mereka..jangan berdendam..


Tahniah pada yang dah berjaya.

“Kalau tidak kerana semalam kita telah berusaha, bersungguh, bersabar dan berdoa, belum tentu hari ini kita akan berada di sini.”

Tiada ulasan: