Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg
menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas-- oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins (KDA) Malaysia-- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

Pengikut

Sabtu, 11 Ogos 2012

BAGAIMANAKAH KEGEMUKAN TERJADI?

Apabila anda makan berlebihan karbohidrat, tubuh anda akan merubahnya menjadi glukosa. Kemudian glukosa ini akan dibawa melalui aliran darah menuju sel-sel dalam tubuh. Namun, kerana molekul glukosa tidak boleh menembusi dinding sel maka diperlukan bantuan insulin untuk mengekalkan glukosa tetap berada dalam sel. Di dalam sel, glukosa diubah menjadi  lemak dan disimpan di dalam bentuk sel-sel lemak.Tingginya kadar insulin tubuh merupakan indikasi bahawa glukosa tidak digunakan dengan betul oleh badan. Pada akhirnya, lebih banyak glukosa yang diubah menjadi lemak dan disimpan di dalam sel-sel tubuh. Seterusnya, insulin menghalang perpecahan lemak di dalam sel-sel tersebut, yang kemudian menggalakkan pertambahan berat badan.

Tiada ulasan: