Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg
menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas-- oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins (KDA) Malaysia-- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

Pengikut

Ahad, 2 Februari 2014

Benarkah Atkins menyebabkan penyakit buah pinggang?

AUTA (Fallacy)
You eat too much protein when doing Atkins, which is bad for the kidneys.

FAKTA (Fact:)
Too many people believe this untruth simply because it has been repeated so often that even intelligent health professionals assume it must have been reported somewhere. But the fact is that it has never been reported anywhere. I have yet to see someone produce a study for me to review, or even cite a specific case in which a protein-containing diet causes any form of kidney disorder. The only remotely related phenomenon is the fact that when someone is already suffering from far-advanced kidney disease, it is difficult for that person's body to handle protein. But protein has nothing to do with the cause of the kidney problem.

KESIMPULAN
Atkins bukan punca penyebab sakit buah pinggang, melainkan seseorang memang ada masalah buah pinggang sebelum diet lagi. tak perlu buat Atkins., jika anda memang pesakit buah pinggang.

Tiada ulasan: