Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg
menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas-- oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins (KDA) Malaysia-- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

Pengikut

Isnin, 1 Disember 2014

Pengalam saya diet atkins (30kg lost)

Testimol diet atkins.
Mula Diet Atkins april 2011. Selama 4 bulan hilang 30kg...dari 97-67kg tanpa senaman yg berat. Sekarang dah hampir 2 tahun, berat masih maintain dlm lingkuang 69- 72kg...makan dah tak terjaga..maintainkan dgn senaman yg konsisten je..
Hujun Tahun 2012 mula saya berjinak jinak dlm dunia larian..first time lari event 7km sahaja..sangat siksa nak habiskan..tp sgt bangga dpt medal. 
2013 banyak event yg saya masuk.(boleh tgk sini http://bicikut.blogspot.com/…/event-marathon-2013-yang-aku-… ) & yg paling jauh..full marathon 42km saya lari tanpa berhenti selama 5 jam 14minit.
Tanpa atkins, tak mungkin rasanya saya mampu berlari sejauh 5km..apatah lagi 42km..& saya xpernah terlintas difikiran saya utk buat semua aktiviti diatas masa saya gemuk.
Saya ceritakan perjalanan saya yang bermula dari atkins, sbb ada segelintir tak percaya & kata atkins diet tak sihat(hilang musle, hilang air, sakit pinggang, sakit jantung, gemuk balik)
Saya pedulikkan apa orang nak kata..yang penting saya akan terus buktikan..saya boleh sihat & lebih sihat dari mulut2 yang mengata.
Ramai lagi yg boleh dijadikan contoh..mcm Ahmad Fazreen, Safwan Ajis, Ibbara Natasce, Salmah Kobis, @shahrin, & lain2..

Tiada ulasan: